Már a játéktér geometriája megkapó, málló zománcú, meghatóan régi, keskeny ablakkeretek függnek változatos elrendezésben, üzen a hajdani Arbat. A másik irányban tágas plexi-síkok rejtik a korszerű szobabelsőt, vagy éppen a katonai zuhanyozó mácsós gőzeit.
A Presznyakov fivérek hatlépcsős pszichorakétája igazi bombariadóval indít, ám ennél sokkal félelmetesebbek a párkapcsolati, a munkahelyi és a kaszárnya-terror képei. Rettegtünk a brutalitás sokkoló jeleneteitől, de a félelmetes ökonómiájú írópár és Gothár Péter visszafogottságában hatásos rendezése sokkal hosszabb távú, mélyebb sebeket ütött.
A repülőjáratát reklamáló, talpig csinovnyik Ágoston Péter nem is sejti, milyen szado-ma-zó szcéna várja otthonában, a neje kéjvágyó csillárként himbálózik, míg a szerető unottan lakmározik, végtelenségig nyújtva a kiszolgáltatottság perceit. Szabó Irén a mámor, a kín, a kétségbeesés sikolyainak teljes arzenálját képes velőkig ható intenzitással megszólaltani, orgiasztikus vijjogástól, követelőző üvöltésen át a megadás elhaló nyüszítéséig. Szélsőséges kitörései a hivatali jelenetben folytatódnak, ő fedezi fel a menyétléptű léptű főnöki terror áldozatát, extrém színpadi jelenléte vulkánikus epicentruma a nagyszerű produkciónak.
A hivatali nagyjelenet közegét a munkába szürkült orosz asszonyok adják, Kosik Anita kinyúlt kardigánba fáradt, dongalábú bánattömeg, Kulcsár Viktória vénlányságba aszott, de igazáért kiadós verekedésbe is bonyolódó komolyság, Hekler Melinda, a játszótéren lézerpuskás unokáját hintáztatja, de a harcos szókimondásba is belekóstol.
Tetőzésként, pedigrés ölebjét simogatva libeg be Nagy Dániel Viktor ostobaságig kifinomult, elátkozott pszichiátere, groteszkbe fordítva a morbid tragikumot. Hihetetlen, hogy ő az az áradó muzikalitású katonafiú énekes, akinek lágy orosz deklamációjú dalai kötik át a képváltásokat, jeszenyini tisztaságú líraisággal ellenpontozva a rettenet perceit.
A Vörös Hadseregben napi esemény az újonchalál, a bezárt lelkek agressziója a leggyengébbeket éri. Wunderlich József az eratomán szadista után itt a megalázott, megnyomorított áldozat képét rajzolja meg, a többiek kiélhetik gyilkos hajlamaikat.
A röpülőtér kinyit, a kör bezárul, végre gépre szállhatunk. Hárman vesződnek a bekötő hevederekkel: a háromszorosan is reinkarnálódott Ágoston Péter, az arisztokratikus flegmáját, akasztófahumorát soha nem vesztő Dénes Viktor és a zuhany-Apollóból ijedtté kisebbedett Mikola Gergő. Hármasságuk csúcsra járatott pantomim-remeklés, gesztusmimikából fakadó humorfergeteg. Szorongásukat a márványszépségű Kosik Anita Zsuzsanna stewardes-sze enyhíti, a mi félelmeinket azonban inkább megerősítette a lenyűgöző előadás.
Gothár Péter mesteri vezényletével, a jövőre végzős zenés színművész Novák-osztály, immár másodzsor bizonyítja prózában is kivételes rátermettségét.