Májusban a negyedéves SZFE-s színművész hallgatók vizsgaelőadásai láthatóak az Ódry Színpadon.
Az operett korunkban végletesen megosztó színházi jelenség. Sokan kritikátlanul rajonganak érte, mások szemében vörös posztó, de – akár szeretjük, akár nem – vitathatatlanul a magyar színháztörténeti örökség meghatározó műfaja. Magyarországon az opera zenei és színpadi eszközeivel, a népszínmű, illetve a polgári társalgási színmű talaján létrejött hatalmas repertoár a saját korában hatékonyan töltötte be azt a társadalmi szerepet, mely széles tömegek szórakoztatását volt hivatott kielégíteni. Dallam-invenciója, népmesei történetszövése, szerethető karakterei, szentimentalizmusa és humora, olykor folklorizálódó fordulatai már-már társadalmi, nemzet-karakterológiai tényezővé tették.
De mit kezdjünk vele a 21. század közegében? El tudjuk-e helyezni ezt a kétségkívül értékes zenét (olykor szellemes cselekményt és dramaturgiát) napjaink szellemi terében, meg tudjuk-e haladni az egyre zavaróbb anakronizmust? Lehet-e zenei értékeit, stiláris identitását megőrizve korunknak megfelelő színpadi értelmezést kölcsönözni egy-egy operett-előadásnak?
Ezek a kérdések foglalkoztatták a Színház- és Filmművészeti Egyetem negyedéves zenés színművész hallgatóit az Operettmesék elkészítésében. Novák Eszter és Forgács Péter rendezésében, Selmeczi György zenei irányításával emblematikus operettek sűrített változatait készítették el, melynek során modellezni próbálják az operett-színpadi gondolkodás számos lehetséges változatát.
Az Operettmesékben három (Cigánybáró, Szép Heléna, Mikádó), míg az Újabb Operettmeséket két (Bál a Savoyban, A víg özvegy) operett egy-egy 60-70 perces foglalatát láthatják az érdeklődők.
Szereposztás:
I. Johann Strauss: A CIGÁNYBÁRÓ
(Jókai Mór kisregénye nyomán)
Zsupán: Juhász Bence/Polák Ferenc
Arzéna: Berkó Boglárka
Czipra: Gellért Dorottya
Szaffi: Baranyi Emma
Barinkay: Nemes Tibor/Tóth Dominik
Ottokár: Fülöp Kristóf
Carnero: Illés Adrián
II. Jacques Offenbach: SZÉP HELÉNA
Heléna: Szász Gabriella
Páris: Kerek Dávid
Menelaosz: Juhász Bence
Oresztész: Fülöp Kristóf
Ajax 1: Illés Adrián
Ajax 2: Sas Zoltán/Liber Ágoston
Achillész: Krasznai Vilmos
Agamemnon: Polák Ferenc/Turi Péter
Kalkhasz: Vatamány Atanáz
Minerva: Szaplonczay Mária
Júnó: Gellért Dorottya
Vénusz: Varga-Járó Sára
Jupiter: Liber Ágoston/Sas Zoltán
Bakkhisz: Berkó Boglárka
Homérosz: Nemes Tibor
III. Gilbert-Sullivan: A MIKÁDÓ
A Mikádó: Vatamány Atanáz
Nanki-Poo: Liber Ágoston/Tóth Dominik
Yum-yum: Berkó Boglárka
Ko-ko: Polák Ferenc
Katisha: Fekete Patricia
Pooh-Bah: Krasznai Vilmos
Pish-Tush: Juhász Bence/Turi Péter
Pitti-Sing: Baranyi Emma
Peep-Bo: Gellért Dorottya
Zenei vezető: Selmeczi György
Karmester: Rácz Márton
Zenei munkatárs: Szép András, Szabó Mónika, Hermann Szabolcs
Díszlet, jelmez: Fridrich Csilla, Sike Gábor
Koreográfus: Blaskó Borbála, Csömör Marcell
Rendező: Forgács Péter, Novák Eszter
A Színház- és Filmművészeti Egyetem negyedéves prózai színművész osztálya bemutatja Moliére Tartuffe című darabját.
Rendezte: Csiszár Imre
Osztályvezető tanárok: Zsótér Sándor és Szilágyi Bálint
Szereposztás
Tartuffe, a szenteskedő………………………………………. Forrai Áron
Orgon………………………………………………………………. Juhász Vince
Elmira, Orgon felesége………………………………………. Kiss Nikolett
Cléante, Orgon sógora………………………………………. Rákos Olivér
Damis, Orgon fia……………………………………………….. Brezovszky Dániel
Mariane, Orgon lánya………………………………………… Erdős Lili
Dorine, Mariane társalkodónője…………………………..Czirják Liliána
Valér, Mariane szerelmese…………………………………. Csáki Benedek
Pernelle-né, Orgon anyja……………………………………. Hevesi Fanni
Flipote, Pernelle-né szolgája; Lojális úr………………… Regős Simon
Rendőrtiszt………………………………………………………. Gálhidy Gizella