Microsoft Office 365 Hallgatói Neptun Oktatói Neptun

Módszertani konferencia a FACT fesztiválon

A projektmódszer alkalmazási lehetőségei a felsőfokú művészeti oktatásban alkotás, kooperáció, inspiráció Helyszín: SZFE Film és Média Intézet, Bp. Szentkirályi utca ...


A projektmódszer alkalmazási lehetőségei a felsőfokú művészeti oktatásban

alkotás, kooperáció, inspiráció

Helyszín:

SZFE Film és Média Intézet, Bp. Szentkirályi utca 32/a. Radványi terem,

5. emeleti BÜFÉ (kávészünet, fogadás)

Időpont: 2019. február 2. szombat 10.00-18.00

PROGRAM

10.00 – 10.20 Köszöntő, program ismertetése. Füri Katalin, moderátor

10.30 – 10.50 Aktuális még a 100 éves pedagógiai projekt módszer?

Dr. Gaul Emil

1. panel: PROJEKTFOLYAMAT ÉS PRODUKTUM. Pedagógiai tapasztalatok.

11.00 – 11.20 Csillagos házak – 2014. Dr. Sárközy Réka DLA Habil

Pázmány BTK Média és Kommunikációs Intézete

11.30 – 12.20 Performatív művészetpedagógia – Projektek a VINYL (Vizuális Nevelés Labor) csoport tevékenységében. Dr. Orosz Csaba DLA

“Tudósok” – mini workshop Dr. Orosz Csaba DLA

Eszterházy Károly Egyetem, Eger BMK

Kávészünet, SZFE Szentkirályi Büfé

2. panel: SZEREPEK. Demokratikus tanulási környezet, kooperatív munka. A projektmunkában megmutatkozó szociális kompetenciák. A projektvezető helye és szerepe a csoportban.

12.40 – 13.00 “Lépcsőház” fotóprojekt, szerepdömping. Füri Katalin

SZFE, Film és Média Intézet

13.00 – 14.00 Szerepcserék. – workshop az Örökmozgó Műhellyel,

Kara Dávid és Varga Virág képzőművészek, a GYIK Műhely tanárai

Ebédszünet

3. panel: ALKOTÁS – INSPIRÁCIÓ. Alkotófolyamat és kooperáció a projektekben.

15.00 – 15.20 Projektmódszer és konstruktív pedagógia a filmvágók képzésében.

SZFE, Film és Média Intézet Kollányi Tamás

15.20 – 15.40 Tanítás mint alkotás – egy pedagógiai projekt. Bodóczky István

MOME, MKE Doktori Iskola

15.50 – 16.50 Kreatív zenei gyakorlatok. – előadás és workshop Sáry Bánk zeneszerző

SZFE, Film és Média Intézet

Összegzés, Záróesemény

A konferencia témái:

– Jó gyakorlatok, a projektmódszer jól működő példái művészeti egyetemeken.

– Kísérleti művészeti projektek, kooperatív módszerek vizsgálata alkotás, kooperáció és inspiráció szempontok alapján.

Kulcsszavak: tanulás – gyakorlat és tapasztalat útján, projektmódszer használata az elméleti oktatásban, probléma alapú tanulás (PLB, PAT), alkotó- és projektfolyamatok, demokratikus tanulási környezet, kooperatív munka, tanár-diák, ill. projektvezető és csoport szerepköre.

Kinek szól a konferencia:

– Mindenkinek, aki érdeklődik a demokratikus szemléletű konstruktív pedagógia iránt, aki szeretné megismerni a kooperatív gyakorlatokban megvalósuló tapasztalati tanítás és tanulás egyik lényeges technikáját a projektmódszert.

– Mindemellett a téma felhasználási területének szűkítésével a művészeti oktatásban dolgozók, művésztanárok figyelmét is fel akarjuk hívni a módszer pedagógiai hasznára, eredményességére.