A Doktori Iskolában három kutatóműhely működik sikeresen, amelyekben művészet- és alkotóelméleti, művészet- és politikatörténeti kérdésekkel foglalkoznak egyetemünk doktoranduszai. A 15 perces előadásokat követően 5 perces vita követi.
2019. szeptember 2. hétfő. Nádasdy terem
I. szekció. POLITIKA ÉS MŰVÉSZET
Szekcióvezető: Jákfalvi Magdolna és K. Horváth Zsolt
12.20 Porogi Dorka: Dr. Németh Antal igazolási története. A harmadik forduló
12.40 Kelemen Kristóf: Háy Gyula pedagógia munkássága
13.00 Szöllősi Barnabás: Ötlettől a filmig – Szegénylegények
13.20 Végvári Viktória: Közlekedésbiztonság és légoltalom, avagy a bábszínház mint alkalmazott színház
13.40 Patonay Anita: Gyilkos pár, avagy A kisvárosi Lady Macbeth, 1975
14.00 Csákvári Géza: Berlinale 1979: a pacifizmustól a rasszizmusig
14.20 Oláh Tamás: „szülessen e tájon más aki akar” Soltis Lajos, Hernyák György: Csantavéri passió (Tanyaszínház, 1993.)
14.40 – 15.00 vita, kávé- és ebédszünet
II. szekció. HATÁROK
Szekcióvezető: Margitházi Beja és Németh Gábor
15.00 Mayer Bernadette: Vízió és realitás: az érzéki narratíva mint alkotói eszköz
15.20 Turai Tamás: „Hangjáték jön? Hamar csukd le a készüléket!”
15.40 Zoltán Áron: Virtuális nyelvi játszótér – versmondás tinédzserekkel
16.00 Czukor Balázs: Színművészet és meditáció kapcsolata. Az öt akadály és a szerepalkotás
16.20 Nagy Zoltán: Művészet vagy pornográfia
16.40 Hubai Gergely: Milo és Otis megmentése
17.00 Gara Márk: Repertóriumkészítés a digitális korban
17.20 Brandenburg Ádám: Filmzeneszerzés egy tőről. Petrovics Emil és Ránki György filmzeneszerzői munkásságának összehasonlítása
17.40 Schwarcz Éva: Nádasdy Kálmán 1954-es Othello-rendezései
18.00 Szántho-Rojas Monika: Orbók Lóránd, egy életút rekonstruálása, magyar emigráns Spanyolországban
18.20 – 19.00 vita
2019. szeptember 3. kedd. Padlás
III. szekció. VALÓSÁGOK I.
Szekcióvezető: Ring Orsolya és Báron György
9.00 Dévényi Zoltán: A virtuális valóság adta lehetőségek az oktatásban
9.20 Balogh Áron: A magyar CGI születése
9.40 Prukner Brigitta: Valóság-show. Hogyan változott a valóság fogalma, igénye a valóságshow-k történetében?
10.00 Ugrin Julianna: A producer szerepe a nagy-dokumentumfilm trailer vágási folyamataiban
10.20 Erdélyi Dániel: Filmes megfigyelők és bennszülött filmesek
10.40 Haragonics Sára: A részvételi videózás hatása – mit és hogyan lehet „mérni”?
11.00 Komlósi Orsolya: A dokumentumfilm hatásmérésének lehetőségei és buktatói – esetelemzés
11.20 – 12.00 vita, kávé- és ebédszünet
IV. szekció. VALÓSÁGOK II.
Szekcióvezető: Radák Judit és Gelencsér Gábor
12.00 Molnár Attila Dávid: A Kollányi-hagyaték
12.20 Trencsényi Klára: Formabontó elbeszélésmódok a családtörténeteket bemutató kortárs dokumentumfilmekben – és a mai kiskamaszok felvételein
12.40 Meggyes Krisztina: Amikor a rendező szereplő is egyben. Dilemmák a személyes témájú dokumentumfilmek esetében
13.00 Muntag Vince: Herceg-robot a szalonban. Márkus László Albert-alakítása (Lengyel György, A hattyú, 1972) és az államszocializmus Molnár-játszásának hagyománya
13.20 Simányi Zsuzsanna: A valóságábrázolás etikai dilemmái
13.40 Lengyel Anna: Verbatimszínház Magyarországon: XX. századi előzmények
14.00 Szenteczki Zita: Naplók a színpadon
14.20 – 15.00 vita és a konferencia zárása