A pályázatban résztvevő 15 fiatal saját élethelyzetéhez keres színpadon feldolgozható szöveget, zenét, formai gesztust. Ezt egy egyenként kb.20-50’-es produkció formájában tárja a hasonló korú közönség elé, elsősorban a bábszínház eszközrendszerét, jelrendszerét használva mondanivalójának közvetítésére.
A több mint 150 éve működő Színház és Filmművészeti Egyetem tehetségek nevelését, felkészítését céljául kitűző intézmény. Színész és rendező képzése nagy múltra tekint vissza, ahol a korábbi időszak és a jelen tehetséges színházi alkotói tanultak és tanulnak. A szakmai képzésen a fogások elsajátításán túl fontos feladata az intézménynek, hogy a fiatalok saját személyiségüket odaadják az alkotói folyamatnak, hogy világlátásuk megjelenjen az általuk létrehozott művészi produktumokban. A kiscsoportos formában történő képzés nem elhanyagolható része a társadalmi elkötelezettség, felelősségvállalás fokozása, a társadalmi problémák iránti érzékenység. A tanárok az ország kiemelkedő jelentőségű színházművészei, akik saját pályájuk példáját állítják a hallgatók elé, akiknek ambíciója, hogy az ötéves képzés eredményeként túlnőjenek mestereiken. A hallgatók tanulmányaik különböző szakaszaiban számot adnak megszerzett tudásukról, kisebb és nagyobb lélegzetű produkciók formájában, ahol a közönség visszajelzései legalább annyira alakítják művészi érzékenységüket, mint mestereik útmutatásai.
A pályázatban résztvevő 15 fiatal saját élethelyzetéhez keres színpadon feldolgozható szöveget, zenét, formai gesztust. Ezt egy egyenként kb.20-50’-es produkció formájában tárja a hasonló korú közönség elé, elsősorban a bábszínház eszközrendszerét, jelrendszerét használva mondanivalójának közvetítésére. A munka elvárt eredménye hogy önmagával való viszonya, a társadalommal való kapcsolata elmélyül, társadalmi felelősségvállalása a produktumok bemutatására kapott visszajelzéseken keresztül is fokozódik.
– a projekt legfontosabb célja tehát a szuverén tehetségek kibontakoztatása es gondozása
– a kurzus lényeges eleme hogy a hallgatok teljesen önállóan készítsenek el egy előadást, rálátásuk legyen az alkotófolyamat minden területére, es tapasztaljanak meg mindent, ami ebben a laboratóriumi helyzetben előfordulhat.
A projektet támogatta: