2022. október 10-13 között rendezték meg San Sebastian városában a CILECT Kongresszust. A rangos eseményen a Színház- és Filmművészeti Egyetemet dr. Huszár Orsolya nemzetközi igazgató és dr. László Gulyás Dóra rektori tanácsadó képviselte. A Film- és Televíziós Iskolák Nemzetközi Szövetsége (Centre International de Liaison des Ecoles de Cinéma et de Télévision – CILECT) 1954-ben alakult […]
2022. október 10-13 között rendezték meg San Sebastian városában a CILECT Kongresszust. A rangos eseményen a Színház- és Filmművészeti Egyetemet dr. Huszár Orsolya nemzetközi igazgató és dr. László Gulyás Dóra rektori tanácsadó képviselte.
A Film- és Televíziós Iskolák Nemzetközi Szövetsége (Centre International de Liaison des Ecoles de Cinéma et de Télévision – CILECT) 1954-ben alakult meg a franciaországi Cannes-ban. 2022-re több mint 180 audiovizuális oktatási intézményt foglal magában 6 kontinens 65 országából, több mint 9000 oktatóval és munkatárssal, akik évente több mint 55 000 diákot képeznek, tudhatjuk meg dr. Huszár Orsolya nemzetközi igazgatótól.
A Színház- és Filmművészeti Egyetem, a CILECT elveivel összhangban, hisz az emberiség eredendő összekapcsoltságában, és támogatja a kreativitást, a sokszínűséget, a kultúrák közötti gondolatcserét és a fenntartható fejlődést, mint az emberi lét és fejlődés alapvető előfeltételeit. Elkötelezett a film, a televízió és a kapcsolódó média legmagasabb szintű oktatásának, kutatásának és képzésének fejlesztése és előmozdítása mellett, a művészeti, pedagógiai, módszertani és menedzseri legjobb gyakorlatok cseréjére szolgáló globális és regionális fórumok létrehozásával.
Dr. László-Gulyás Dóra különösen fontosnak tartott egy előadást, ami „Az oktatás változó és kihívásokkal teli színtere a művészeti felsőoktatásban” címmel hangzott el. Az Egyetem vezetősége betekintést nyerhetett a következő ESG szabványba, amely majd a 2015-ös rendszert lesz hivatott felváltani. Az előadás azokat a kihívásokat vizsgálta, amelyekkel a felsőoktatásban az audiovizuális média tanításának folyamata a belső és külső minőségbiztosítási folyamatok fejlődése miatt szembesül az Európai Felsőoktatási Térségben (EHEA) és azon túl.
Az előadás különösen az ESG 2015-ös kiadásában bevezetett “hallgatóközpontú tanulás” fogalmának hatására összpontosított. Az előadók a nemzetközi művészeti felsőoktatásban végzett külső minőségbiztosítás terén szerzett jelentős tapasztalataikra és a 2020 szeptemberében közzétett EQ-Arts tematikus elemzésre támaszkodva azt is megvizsgálták, hogy az ESG jövőbeli iterációi mit tartalmazhatnak.
Természetesen számos érdekfeszítő előadás hangzott el a kongresszuson, mint például – a teljesség igénye nélkül – a “Taníts meg engem: Az egyetemi kutatóközpontok szerepe a kétirányú tudástranszfer előmozdításában az innováció, az élő tájékoztatók és a játék révén” (előadó: Shreepali Patel), a “Flickering Futures – Új megközelítés a hallgatók felkészítésére, hogy filmjeiket összekapcsolják a jövő mozi közönségével” (előadó: Sue Maslin), vagy a “Filmiskolák és a kreatív ökoszisztéma: A formális képzés ereje a filmipar és a televíziózás fejlődésében” (előadók: David Balfour és Nell Greenwood).
A Kongresszuson elindultak az eszmecserék az előadások mentén, melyek a jövőben is folytatódni fognak – mondta el dr. Huszár Orsolya nemzetközi igazgató.