A projektmódszer alkalmazási lehetőségei a felsőfokú művészeti oktatásban alkotás, kooperáció, inspiráció Helyszín: SZFE Film és Média Intézet, Bp. Szentkirályi utca ...
A projektmódszer alkalmazási lehetőségei a felsőfokú művészeti oktatásban
alkotás, kooperáció, inspiráció
Helyszín:
SZFE Film és Média Intézet, Bp. Szentkirályi utca 32/a. Radványi terem,
5. emeleti BÜFÉ (kávészünet, fogadás)
Időpont: 2019. február 2. szombat 10.00-18.00
PROGRAM
10.00 – 10.20 Köszöntő, program ismertetése. Füri Katalin, moderátor
10.30 – 10.50 Aktuális még a 100 éves pedagógiai projekt módszer?
Dr. Gaul Emil
1. panel: PROJEKTFOLYAMAT ÉS PRODUKTUM. Pedagógiai tapasztalatok.
11.00 – 11.20 Csillagos házak – 2014. Dr. Sárközy Réka DLA Habil
Pázmány BTK Média és Kommunikációs Intézete
11.30 – 12.20 Performatív művészetpedagógia – Projektek a VINYL (Vizuális Nevelés Labor) csoport tevékenységében. Dr. Orosz Csaba DLA
“Tudósok” – mini workshop Dr. Orosz Csaba DLA
Eszterházy Károly Egyetem, Eger BMK
Kávészünet, SZFE Szentkirályi Büfé
2. panel: SZEREPEK. Demokratikus tanulási környezet, kooperatív munka. A projektmunkában megmutatkozó szociális kompetenciák. A projektvezető helye és szerepe a csoportban.
12.40 – 13.00 “Lépcsőház” fotóprojekt, szerepdömping. Füri Katalin
SZFE, Film és Média Intézet
13.00 – 14.00 Szerepcserék. – workshop az Örökmozgó Műhellyel,
Kara Dávid és Varga Virág képzőművészek, a GYIK Műhely tanárai
Ebédszünet
3. panel: ALKOTÁS – INSPIRÁCIÓ. Alkotófolyamat és kooperáció a projektekben.
15.00 – 15.20 Projektmódszer és konstruktív pedagógia a filmvágók képzésében.
SZFE, Film és Média Intézet Kollányi Tamás
15.20 – 15.40 Tanítás mint alkotás – egy pedagógiai projekt. Bodóczky István
MOME, MKE Doktori Iskola
15.50 – 16.50 Kreatív zenei gyakorlatok. – előadás és workshop Sáry Bánk zeneszerző
SZFE, Film és Média Intézet
Összegzés, Záróesemény
A konferencia témái:
– Jó gyakorlatok, a projektmódszer jól működő példái művészeti egyetemeken.
– Kísérleti művészeti projektek, kooperatív módszerek vizsgálata alkotás, kooperáció és inspiráció szempontok alapján.
Kulcsszavak: tanulás – gyakorlat és tapasztalat útján, projektmódszer használata az elméleti oktatásban, probléma alapú tanulás (PLB, PAT), alkotó- és projektfolyamatok, demokratikus tanulási környezet, kooperatív munka, tanár-diák, ill. projektvezető és csoport szerepköre.
Kinek szól a konferencia:
– Mindenkinek, aki érdeklődik a demokratikus szemléletű konstruktív pedagógia iránt, aki szeretné megismerni a kooperatív gyakorlatokban megvalósuló tapasztalati tanítás és tanulás egyik lényeges technikáját a projektmódszert.
– Mindemellett a téma felhasználási területének szűkítésével a művészeti oktatásban dolgozók, művésztanárok figyelmét is fel akarjuk hívni a módszer pedagógiai hasznára, eredményességére.